(Last Updated On: )

טללית אדל – Drosera adelae

שם לועזי - Drosera adelae

טללית אדל מגיעה במקור מאזורים טרופיים באוסטרליה. הטללית קלה מאוד לגידול בתנאים הנכונים. טללית אדל אף מתאימה במיוחד לטרריום.

קלות הגידול
5/5
קצב צמיחה
4/5
גודל הצמח
5/5
גודל העציץ
3/5
עוצמת התאורה
3/5
התאמה לטרריום
5/5

רקע

טללית אדל מגיעה במקור מאזורים טרופיים באוסטרליה, ונחשבת אחת משלוש האחיות – D. adalae, D. prolifera, ו-D. schizandra. טללית זו נמכרת מדי פעם במשתלות וקלה מאוד לגידול בתנאים הנכונים. טללית אדל אף מתאימה במיוחד לטרריום.

מבנה הצמח

טללית אדל הינה רב שנתית, הגדלה בצורת שושנה פתוחה, עם עלים ארוכים מאוד וצרים. לצמח שורשים עמוקים שיכולים לצאת מחורי העציץ. טללית זו גדלה מאוד מהר, ומתפשטת מהר מהשורשים ועל ידי גידול צמחים חדשים על גבי העלים, עד להשתלטות על כל האזור המחיה הזמין.

המלכודת

העלים נפרסים לאט ממרכז הצמיחה ובתחילה הם זקופים, כאשר בהמשך נשכבים כלפי מטה. אורך העלים עד 20 ס”מ, וברוחב של עד 1 ס”מ. בהתאם לעוצמת האור צבע עלי הצמח יהיו בין ירוקים בתאורה חלשה לאדומים בתאורה בינונית.

לאורך העלים מהבסיס ועד קצה העלה ישנן שערות עם נקודות דבק רבות הלוכדות בחוזקה טרף, לכלוך או כל דבר הנוגע בהן. בניגוד לטליות אחרות השערות החיצוניות כמעט ולא זזות ולא מפנות את הטרף כלפי מרכז העלה.

הפרח

עמוד התפרחת יוצא מבסיס הצמח. הפרח מזכיר צורת כוכב, כאשר עלי הכותרת נעים בין צבע לבן עם שדרה אדומה, לצבע אדום. לכל עמוד תפרחת מספר פרחים הנפתחים בהדרגתיות. הצלקת ועמודי העלי יהיו צהובים.

ריבוי

טללית אדל ניתנת להפריה עצמית.

טללית אדל מתרבה בקלות מייחורים. למעשה, לעיתים קרובות צמח גדול יצמיח צמחים צעירים מבסיסי העלים כאשר העלים נוגעים באדמה או במים, או אפילו ישירות על עמוד התפרחת. לא פעם גם יגדלו צמחים חדשים משורשים היוצאים מתחת לעציץ.

לאור תכונות אלו, צורת הריבוי הקלה ביותר היא מייחורי עלה, אך נקבל צמח הזהה גנטית לצמח ההורה.

תנאי מחיה וגידול

טללית אדל רגישה יחסית לחום. היא מעדיפה טמפרטורות של עד 30 מעלות עם ירידה בטמפרטורה בשעות הלילה. על הלחות להיות גבוהה – לפחות 60-70%.

עוצמת האור היא עד בינונית – אך לא חזקה. בתאורה בינונית עלי הצמח יהפכו לארוכים, אדומים וצרים, בעוד שבתאורה חלשה יותר העלים יהיו קצרים, ירוקים ושמנים.

טללית אדל מתאימה במיוחד לגידול בטרריום, שם התאורה בדרך כלל איננה עוצמתית, והלחות גבוהה.

טללית זו מסתדרת נהדר עם תערובת מצע סטנדרטי או ספגנום טהור. על עציץ הטללית לשהות במים מזוקקים בכל העת בגובה של כסנטימטר אחד. אם המצע מתייבש או בתנאי חום, עלי הטללית יתייבשו, אך הטללית תצמח שוב מהשורשים עם חזרת הרטיבות למצע.

האכלה

ניתן להאכיל את הטללית בתולעי דם מורטבות, אך בדרך כלל יהיו מספיק חרקים זעירים בסביבה הלחה בה גדלה הטללית, כך שהיא תהנה מארוחות באופן קבוע. טללית מדגסקר אוהבת האכלה לעיתים קרובות. למעשה, טללית זו גדלה כל כך מהר, שייתכן ותרצו להמנע מהאכלה על מנת להאט מעט את קצב ההתפשטות.

מאמרים נוספים לקריאה

גלריית תמונות

ביבליוגרפיה

  • Lowrie, A., Robinson, A., Nunn, R., Rice, B., Bourke, G., Gibson, R., . . . Fleischmann, A.. (2017). Drosera of the World (Vols. 2 – Oceania, Asia, Europe, North America) (pp.876-878) . (A. S. Robinson, Ed.) Poole, Dorset, England: Redfern Natural History Productions.
  • Lorie, A. (2013). Carnivorous Plants of Australia Magnum Opus – Vol 1 (pp.250). Poole, Dorset, England: Redfern Natural History Productions.
  • כהן, א’. (2008). צמחים טורפים ומטריפים (עמ’ 59). (א’ שרגאי, עורך) קרית גת, ישראל: דני ספרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Your compare list

Compare
הסר הכל
השוואה
0